Mei 2026

Leestijd: 5 minuten

Als ik terugkijk op deze maand kan ik nog niet geloven wat ik allemaal gedaan heb. Zoveel creativiteit!

Omdat ik vaak te lange lijstjes maak en die vervolgens natuurlijk niet af krijg 🫠 heb ik mijn eigen Plan & Plakboek ontworpen. Een planboek waar ik eerst mijn dagen kan inplannen, heel bewust, zodat ik het niet volprop met dingen die ik niet af kan krijgen. Daarna, als de week voorbij is, plak ik er een collage overheen en zo wordt het dus een Plan & Plakboek. Als het boek dan vol is, heb je niet een planner vol met krabbels, maar een prachtig plakboek. Ik ben er erg blij mee!

Vorige maand was ik in Frankrijk druk bezig geweest met mijn art journal (bekijk de video hier). Die is inmiddels vol en dus begon ik een nieuwe, maar dan eentje die ik zelf had samengesteld met allerlei verschillende soorten designpapier van Flow. Ik word er zo enthousiast van! Dit nodigt gewoon uit tot creëren, knippen en plakken!

En ja, als ik dan iets nieuws heb waar ik zo enthousiast over ben, verliefd op ben, dan neem ik het overal mee naartoe. 🤭

Deze maand was er ook weer een nieuwe workshop van Coole Creaties en de kids maakten allemaal hun eigen kunstklok (klik op de link om meer te zien van deze workshop!) Deze workshops blijven elke keer weer zo leuk. De enorme creativiteit tijdens de les is elke keer weer geweldig om te zien.

Al een lange tijd sta ik elke dag om 05.00 uur op en begin ik mijn dag creatief in mijn atelier. Er is voor mij echt geen betere manier om mijn dagen te beginnen. Deze maand ben ik begonnen met het delen van mijn Vijf uur Vroege Vogel update – en ik heb daar zulke positieve reacties op gekregen! Je kan hier meer bekijken over deze updates.

Na een lange tijd heb ik ook eindelijk weer eens heerlijk in mijn Teeny Tiny Junk Journal gewerkt. Ik heb altijd zoveel creatieve ideeën en projecten dat er ook altijd dingen blijven liggen helaas. Maar nog fijner is het als ik er dan na een lange periode weer mee verder ga.

Met Hemelvaart gingen we een lang weekend weg met de caravan. Het weer was niet super, maar dat vind ik niet zo erg. Natuurlijk moest mijn atelier ook mee, dus maakte ik een hoekje in de caravan waar ik heerlijk kon knutselen. Het is altijd wel even wennen, omdat ik een nieuw creatief ritme moet vinden, maar toch ook weer uitdagend en inspirerend.

Eenmaal thuis ben ik weer heerlijk bezig geweest met papier schilderen voor mijn collages. Ook dit was weer lang geleden… Het liefst zou ik dit soort achtergrondjes willen maken met mijn gelli plate, maar dat voelt nog als te veel werk, dus maakte ik ze voor nu met aquarelverf.

Ik mocht een dagje oppassen op mijn neefje van 3 maanden 😍 en natúúrlijk gingen we ook samen iets knutselen! Hij heeft zijn eigen knutselklapper gekregen en we hebben een heerlijke, creatieve, knuffelige dag gehad samen. 🥰

Met Pinksteren gingen we weer naar de Birdnick Picknick van Uiltopia en wat was het weer geweldig! Ik had het geluk dat ik weer een uil mocht vasthouden en ook maakte ik natuurlijk weer foto’s van deze prachtige vogels. Je kan de foto’s hier bekijken.

Op een simpele ochtend, toen ik net van school kwam en de kinderen had weg gebracht, daarna op weg naar de supermarkt, zag ik ineens dit kleine vriendje liggen in het plantsoen. Ik vond het er vreemd uitzien en hield hem een tijdje in de gaten en zag toen al snel dat het niet goed met hem ging. In overleg met de dierenambulance heb ik hem mee naar huis genomen om hem op te peppen. Maar helaas zag ik aan ‘t einde van de ochtend al dat er iets niet goed was met zijn pootje. Dus heb ik de dierenambulance weer opgebeld en overlegd dat ze hem toch maar moeten ophalen om naar een vogelopvang te brengen. Hij bleek een gekneusd pootje te hebben, waarschijnlijk omdat hij van het dak af is gevallen maar zijn ouders en nest hadden. Maar met een beetje zorg komt hij weer helemaal bovenop. Het was wel een gezellige dag samen met Freddie!

Misschien denk je bij deze foto wel: wat is dit voor rommeltje?! Maar dit was echt een van de leukste lessen! De kinderen waren de hele les zo enthousiast bezig met hun mixed media kunstwerk. En het hoogtepunt was natuurlijk de paint spray. ‘t Was een heerlijke les met een enorme creatieve explosie!

Helaas kan ik niet alles in deze vlog vertellen en laten zien van wat ik allemaal heb gedaan deze maand. Maar ik heb heel veel foto’s op mijn Pinterest geüpload. Dus neem daar zeker even naar kijkje naar alle andere creatieve projecten waar ik deze maand aan heb gewerkt.

De komende maand zijn er nog een aantal hele toffe creatieve lessen bij de knutselclub in Elst en ik kan het nog niet geloven, maar daarna is het gewoon alweer zomervakantie!

Vond je het leuk om mee te lezen? Dan kun je je op mijn Substack gratis abonneren, zodat mijn volgende blog vanzelf als e-mail bij je binnenkomt!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait